Friday, April 9, 2010

Jauh dari landasan untuk sekali lagi

Sekali lagi diri ini jatuh dari landasan sebenar. Iman senipis atau mungkin lebih tipis daripada kulit bawang ini dikocak nafsu yang satu dari sembilan. Keinginan untuk kelihatan seperti gadis yang lain telah membuat diri lupa akan perkara yang selama ini ingin diraih.

Mustahil akan diberkati doa yang dipinta selama ini andai arahan semudah itu tidak dapat dilakukan. MasyaAllah, rendahnya maruah di ketika itu.
Bukan tidak tahu atau lupa tetapi keinginan itu mengatasi segalanya lalu sekali lagi…ya sekali lagi doa itu dikotori…impian itu dirobek.

Begitu mudah hati ini terjerat dengan nafsu dan dikala malam menjelma dosa yang dilakukan disesali. Beginikah lumrah yang ingin dilalui saban hari? Bila berkeinginan maka laranganNya dipinggirkan dan bila ingin meminta maka berpura-pura untuk menagih simpati Nya berjanji untuk tidak mengulangi seakan Allah tidak melihat apa yang tersirat di hati selama ini.
Insan lemah ini perlukan pembimbing untuk bersama melangkah mencari keredhaan Ilahi. Ada yang ditemui tetapi dia telah meminggir jauh kerana takdir tertulis begitu.

Di hati ini tersimpul impian yang terpendam jauh ke dasar. Entah bila akan tertunainya impian jika setiap detik nafsu tidak mampu ditangani.

No comments: