Monday, November 2, 2009

Perempuan..jagai maruah mu


Perempuan..wanita..penghias dunia..seindah hiasan adlah wanita solehah...wanita jugalah yang bakal menghancurkan sekiranya tidak memandu mu ke jalan Allah..

Wanita..terlalu banyak yang melindungi mu..begitu banyak juga yang ingin mendekati mu...
wanita..salah satu daripada kunci syaitan untuk menjatuhkan anak2 Adam seperti mana yang pernah dilakukannya ke atas Adam dan Hawa dahulu..
wanita mengapa ingin menjadikan dirimu alat kemusnahan??
mengapa memaparkan kepada dunia apa yang kau miliki dalam dirimu..bukankah Allah telah menggariskan syarat untuk mu..lalu mengapa kau melanggarnya..??
Wanita persiapkan diri mu kerana telah dinyatakan bahawa wanita adalah penghuni neraka yang ramai..namun wanita juga la yang menjadi penghuni teramai di syurga..mana yang ingin kau pilih?? jalan lurus atau jalan yang penuh liku??

wanita..terlalu banyak berkaitan diri mu...aurat mu bukan untuk tatapan mata2 jahat yang menanti untuk membaham..pelihara aurat mu agar Allah memelihara mu dari api neraka.


wanita..mengapa begitu jahil tentang diri mu?? kau melanggar perintahNya sedangkan kau tahu hukum..sedangkan kau tahu kesalahan di bahu kiri mu itu...jangan ikuti hawa nafsu mu yang sembilan tetapi dengarlah kata akal mu yang satu...

wanita..begitu mudah kau mematahkan kata2 yang ingin membantu mu...tanpa kau sedar kau telah memasukkan diri mu dalam golongan mereka yang angkuh...masyaAllah..semoga kita dihindari dari api nerakaNya..semoga kita menjadi umat Muhammad saw yang sentiasa tunduk pada perintahNya...insyaAllah



Wanita..hinalah kau di mata lelaki..kerana sesungguhnya wanita yang solehah adalah wanita yang tidak dipandang oleh lelaki dan tidak memandangi lelaki...

No comments: