Monday, August 31, 2009

cinta ini

Bismillahirrahmanirrahim...

Cinta itu fitrah,dan setiap manusia tidak dapat lari drpada fitrah indah ciptaan Tuhan.

Cinta adalah perasaan yang mesti ada pada diri tiap2 manusia..ia laksana titisan hujan yang turun dari langit..bersih,dan suci..cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya.




Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah daripada titisan itu...kedurjanaan...kedustaan...ketidakjujuran dan lain-lain perkara yang tercela.Tetapi jika ia jatuh ke tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesucian hati,keikhlasan,setia budi pekerti yg tinggi dan lain-lain perkara yang terpuji....

Ya Allah..Ya Tuhan ku..campakkanlah cintaku ke tempatnya yang sebenar..

Ya Allah,



Jika aku jatuh cinta ya Allah,

Cintakanlah aku kepada seseorang yg melabuhkan cintanya pdMu
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaimu..
Cintakanlah aku kpd sesorang yg sentiasa menjaga maruah peribadinya dan perhiasan dirinya..
agar terpelihara maruah dan keselamatan kami di dunia dan di padang mahsyar ketika meghadapMu kelak..

Jika aku jatuh hati ya Allah,
Izinkanlah aku untuk menyentuh hati seseorang yg hatinya tertaut pdMu
agar tidak terjatuh aku ke dalam jurang cinta nafsu...
Jagalah hatiku dan hatinya
agar tidak berpaling dari hatiMu..

Jika aku rindu ya Allah,
Rindukanlah aku pada seseorang yg sentiasa merinduimu dalam setiap saat hembusan nafasnya...
Agar terlepas kami drpd kerinduan kenikmatan duniawi yg melampau..
Agar dapat kami mengecapi nikmat kerinduan yg sebenar....

Ya Rabbana,
Jika kami dikurniakan nikmat cinta ini,
jangan biarkan kami melampaui batas sehingga melupakan kami kpd cinta hakiki dan rindu abadi hanya padaMu...
Jangan biarkan kami tertatih dan terjatuh dlm perjalanan panjang menyeru manusia kpdMu...
Tetapkanlah hati kami agar sentiasa menyusuri laluan yang diredhoiMu...

Amiiiinn..ya Rabbal a'lamin...



Kerana tapak iman itulah yang akan menemukan kembali cinta dan kebahagiaan hakiki yang selama ini semakin pudar...
kembalilah kepada Islam,kerana Islam itu indah,dan indahkanlah hidupmu dengannya..

No comments:

Post a Comment