Friday, August 28, 2009

albi nadak

albi nadak...seruan hatiku..begitulah tajuk lagu yang sering menjengah gegendang telinga saban hari.Lirik lagu begitu menyentuh perasaan..naluri seorang wanita berdetak..akan wujudkah cinta sebegini indah buat diriku??? Allahualam..jodoh pertemuan di tangan Tuhan..takdir yang tidak dapat dibaca oleh manusia selemah kita.

seringkali hati tertanya...adakah cinta sebegini indah wujud??? Di antara manusia dengan manusia mungkin ya tetapi di antara manusia dengan Tuhannya???

"Ya Allah jadikanlah aku dan mereka yang berada di sekeliling ku sebahagian daripada umat Mu yang menyerahkan seluruh cintanya kepada Mu..Wahai Tuhan yang maha pengasih lagi maha penyayang."

Manusia sentiasa lalai dalam menafsir erti cinta yang sebenar. Konon ingin mencari cinta sejati..namun adakah mereka sedari bahawasanya cinta yang sejati dan begitu indah dapat ditemui sekiranya diri mu didekatkan dengan Pencipta rasa cinta itu...

Allah s.w.t menganugerahkan perasaan sayang di dalam diri setiap kita agar kita dapat menyalurkan rasa sayang itu kepada mereka yang berada di sekeliling kita..betapa Islam agama yang mulia..menganjurkan agar kita berkasih kasihan antara satu sama lain.

Jadi janganlah kita mencemarkan satu anugerah yang terindah yang dikurniakan kepada kita dengan mencerobohi persempadanan yang telah digariskan antara kita.



Ya Allah
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu...

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut padaMu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana ,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tidak berpaling daripada hatiMu.....

Ya Rabbul Izzati ,
jika aku rindu ,
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan Mu....

Ya Allah ,
jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirMu...



Ya Allah ,
jika aku jatuh hati pada kekasihMu
jangan biarkan aku
tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadaMu....

Ya Allah
jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku
pada cinta hakiki
dan rindu abadi
hanya kepadaMu....

...Amin Ya Rabbal 'Aalamiin...

No comments:

Post a Comment